close

司康2.jpg

今天地瓜要介紹手作英式司康的作法

[Today, I gonna introduce the recipe of British Scones]

(需要看影片食譜的看過來⬇)

(Here has Video Recipes)

這是我的頻道,我會定時上片

[This is my channel, I will be on schedule]

題材有生活日常、VLOG、食譜分享、追星、追劇等題材✨

[Include daily life, VLOG, recipe sharing, Kpop, K-dramas, etc.]

希望大家可以幫我訂閱/按讚,別忘了開啟小鈴鐺喔!⏰

[I hope you can subscribe/like my cannel, don't forget to turn on the bell!

那我們就進入主題吧~

Then let's get to the topic~


  • 手作英式司康[British Scones]
  • 材料 [Ingredients]
  1. 低筋麵粉225g [low-gluten flour]
  2. 奶油65g [Butter]
  3. 牛奶150g [Milk]
  4. 全蛋一顆 [An egg]
  5. 檸檬汁10g [Lemon Juice]
  6. 糖30~35g [Sugar]
  7. 泡打粉8g [Baking Powder]
  8. 葡萄乾 (可加可不加) [Raisins (with or without)]
  • 作法 [Recipe]

1.在牛奶加入檸檬汁 [Add lemon juice into the milk to be the Yogurt]

2.泡打粉+糖粉+鹽+麵粉 [Baking Powder+Sugar+Salt+Flour]

3.奶油分成小塊加入並攪拌均勻成小顆粒

[Cut the butter smaller, and mix it into small pieces]

4.加入2/3的蛋液,分次加入1.

[Add 2/3 of egg ,and add 1. in batches]

5.酸奶加到麵團呈溼黏狀就可以了

[Yogurt is added to the dough until it is moist and sticky]

6.將麵團用保鮮膜包起來,冷藏30分鐘

[Wrap the dough in plastic wrap and refrigerate for 30 minutes]

7.在桌上和麵糰上撒麵粉,用重複折疊的方式,盡量避免揉捏麵團

[Flour the table and the dough, use repeated folds to avoid kneading the dough]

8.撒上葡萄乾在麵團上,繼續摺疊麵團 (葡萄乾可加可不加)

[Sprinkle raisins on the dough and continue to fold the dough (raisins can be added or not)]

9.用圓形模型壓麵團(我是用米杯),厚度約2~3公分

[Press the dough with a round model (I use a rice cup), the thickness is about 2~3 cm]

10.在表面刷上剛才剩餘的蛋液

[Brush the surface with the remaining egg wash]

11.烤箱220度烤15~20分鐘

[Bake in the oven at 220 degrees for 15-20 minutes]

12.大功告成! [Finish!]


那以上就是這次手作英式司康的中英食譜,希望大家會喜歡!

如果你們有成功做出司康,或是有其他的食譜或經驗

也歡迎在下方留言和地瓜分享喔~


💥💥💥地瓜現在有Potato Media囉!

在這裡也可以看到我的文章

我的PotatoMedia
點此連結註冊拿100積分!

也可以在註冊頁面下方輸入地瓜的邀請碼:POJB3hT8Q

我的YouTube頻道

喜歡我的文章/部落格記得按讚/推+關注我,請幫我分享出去讓更多人看見喔~

若有錯誤,可以在下方留言喔~
有剪/拍片等需求,歡迎私訊!
Gmail: lovebtstxt520@gmail.com

arrow
arrow

    地瓜디과 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()