close

雪球餅乾.jpeg

今天地瓜要介紹雪球餅乾的作法
[Today, I gonna introduce the recipe of Snowball Cookies
充滿冬天味的特色甜點~
[Desserts full of winter flavors~]
(需要看影片食譜的看過來⬇)
(Here has Video Recipes)

這是我的頻道,我會定時上片
[This is my channel, I will be on schedule]
題材有生活日常、VLOG、食譜分享、追星、追劇等題材✨
[Include daily life, VLOG, recipe sharing, Kpop, K-dramas, etc.]
希望大家可以幫我訂閱/按讚,別忘了開啟小鈴鐺喔!⏰
[I hope you can subscribe/like my cannel, don't forget to turn on the bell!
那我們就進入主題吧~
Then let's get to the topic~

雪球餅乾 [Snowball Cookies]

材料 [Ingredients]

1. 奶油 52g [Butter]
2. 核桃15g [Walnut]
3. 低筋麵粉 58g [Low-gluten flour]
4. 糖粉15g [Powdered Sugar]
5. 杏仁角(沒有也沒關係)

作法[Recipe]

1. 切碎核桃(如果要保留口感就不要切很碎)
[Chopped walnuts (don't chop very finely if you want to preserve the texture)]
2. 乾煎核桃1分鐘👉盛起放涼
[Dry fry walnuts for 1 minute 👉 Serve and let cool]
3. 奶油攪拌到美乃滋狀
[whipped cream until like mayonnaise]
4. 糖粉過篩和奶油拌勻👉麵粉過篩加入
[Sift the flour and mix with the butter 👉 Sift the flour and add]
5. 加入杏仁角拌勻(沒有也沒關係)
[Add almond wedges and mix well (It not matter if you fon't have)]
6. 麵團用保鮮膜包起來,整形成長方形👉冷藏半小時
[Wrap the dough in plastic wrap and shape into a rectangle 👉refrigerate for half an hour]
7. 切成小正方形👉每一塊搓成圓球
[Cut into small squares 👉 Roll each piece into a ball]
8.烤箱160度烤16~18分鐘
[Bake in the oven at 160 degrees for 16-18 minutes]
9. 趁熱裹上過篩好的糖粉
[Coat hot with sifted icing sugar]

大功告成! [Finish!]


是不是材料健康,過程也很簡單呢~
好滴!以上就是這次雪球餅乾的中英食譜
希望各位會喜歡💖
趕快動手做做看吧~

如果你們有成功做出雪球餅乾,或是有其他的食譜或經驗

也歡迎在下方留言和地瓜分享喔~

💥💥💥地瓜現在有Potato Media囉!

在這裡也可以看到我的文章

我的PotatoMedia
點此連結註冊拿100積分!

也可以在註冊頁面下方輸入地瓜的邀請碼:POJB3hT8Q

我的YouTube頻道

喜歡我的文章/部落格記得按讚/推+關注我,請幫我分享出去讓更多人看見喔~

若有錯誤,可以在下方留言喔~
有剪/拍片等需求,歡迎私訊!
Gmail: lovebtstxt520@gmail.com

 

arrow
arrow

    地瓜디과 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()