close

Today we gonna talk about what differen betwen Communism and the Democracy system?

Where are you from?And what's your country's system? The Communism? The Capitalism? The Democracy? Or the other?

The Communism and the Democracy's different is on the wealth's owner, let's talk about Communism first.

What ever how people struggle, their property always belong to country and government, different from the Democracy countries, their people's property is private, and also the insistitutions must with the consent of the people, the Communism does not.

The social systems time goes on has diffrent kinds of types. They all have pros and cons.

There are a lot of countries all over the world, we are all from different places, whatever where you come from, and what's your country's social system and the religion, please love your country, love your life, also love the the places where you are staying now, and don't forget to love yourself!


I'm Rita, I'm from Taiwan, welcome to visit our country, we have a lot of delicious food and abundant culture! And thank you for reading my article, I'll post more articles on my bloggers later, thank you!

Hope you guys like my articles, if you like them, pls follow my Instagram and Blogger! Let me know it~


這篇文章是我【地瓜烙英文】的第一篇,之後會陸續推出這個系列的文章,希望大家會喜歡

至於要不要放上中文翻譯和文章內的單字解釋及教學,我有想過,但還在考慮XD

請大家期待這個系列喔~ 而且我也很久沒發文了,再不發文我的部落格都要發霉了

這個系列的英文文章都是我自己原創的,響完文章主題後,我去找單字的中英文翻譯再做成文章~

So請各位善良讀者們勿抄襲~


最近疫情嚴峻,希望大家在家裡好好待著,非必要不要在外面趴趴走,以免增加感染風險

最近在家看了很多NETFLIX 的電影,有想要出一個系列是做電影介紹的(但我有時候不會看最新片XD)

像我昨天把SWEET HOME最後兩集看完了,賢秀真的超帥der,看到結局真的很催淚,結局看不太懂,以為是開放式結局,結果我上網爬文一下,發現今年年底會開拍第二集,明年開播,而且原班人馬沒有換,我當下超高興的!!希望第二季趕快出來

還有我最近也有看BEATSTARS,雷格西和路易的愛恨情仇(喔不是XD 真的很好看,最近第二季上線了

我還有看神劍闖江湖,劍心真的超級帥,我還入坑了佐藤健(劍心)和神木隆之介(瀨田宗次郎)XD 沒想到他們在戲裡打的那麼精采激烈,戲外居然是超級好麻吉!!神木隆之介還是做藤健的忠實粉絲期待7/30的神劍闖江湖 The Beginning,我打算這幾天來看爆

我還會看進擊的巨人,上次看到第一季不到一半就看別的了XD 但這次想要認真看一波!! 有小夥伴們要跟我一起看的嗎XD

各位如果有推薦甚麼電影或是影集或劇(以NETFLIX為主,不是也沒關係) 歡迎來下方留言跟我說,最近真的超愛看電影的!!

還有,這個是我新創的網站,目前已經做了2/3了,歡迎大家來參觀喔!

我的英文文章還有中英文食譜也會放在網站上喔~ Rita's Life and Cooking 

喜歡我的文章/部落格記得按讚/推+關注我,請幫我分享出去讓更多人看見喔~
若有錯誤,可以在下方留言告知地瓜喔~
有剪/拍片等需求,歡迎私訊!
Gmail: lovebtstxt520@gmail.com

arrow
arrow

    地瓜디과 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()